Elfa Pharm kosmetyki pochodzenia naturalnego dla wymagających klientów

0
2683

Marka „Green Pharmacy” została nagrodzona w programie „The Best&More 2017”. Rozmowa z Zuzanną Skrzyńską, dyrektor marketingu Elfa Pharm Polska, o planach rozwoju marki, oczekiwaniach rynku, metodach produkcji oraz innowacjach w branży kosmetycznej.

Skąd wziął się pomysł na biznes?Jak narodziła się koncepcja zarządzania markami?

Spółka Elfa Pharm Polska została założona w 2011 w Krakowie przez Dmytro Popova oraz Dorotę i Jarosława Topolskich.Właścicielom, przez lata związanym z branżą kosmetyczną, brakowało na rynku polskim dostępnych cenowo produktów, które łączyłyby najnowsze zdobycze kosmetologii z wielowiekową tradycją ziołolecznictwa, wykorzystującą nieprzemijające wartości naturalnych składników.Dlatego też postanowili połączyć doświadczenie Dmytro Popova – w zakresie produkcji oraz swoje w zakresie marketingu i sprzedaży.

Marka Green Pharmacy jest bardzo popularną marką. W czym tkwi jej siła?

Siła naszych produktów tkwi w tym, że rzeczywiście staramy się dostosowywać je do potrzeb klientów. Wizytówką Elfa Pharm Polska jest wysoka jakość produktów, tworzonych z ogromną pasją i przywiązaniem do detali. Staranny dobór składników aktywnych opiera się na wieloletniej zielarskiej wiedzy. Składniki aktywne, zawarte w kosmetykach, sprowadzane są od dostawców z całego świata. Ich działanie potwierdzono opinią milionów kobiet w całej Europie, które cenią produkty Elfa Pharm za dobrą jakość, niezapomniane nuty zapachowe, składniki pochodzenia roślinnego, a także rozsądną cenę.

Green Pharmacy – marka obecna na rynku od 2011 roku, zdobyła popularność dzięki bogatej ofercie produktów opartych na składnikach roślinnych oraz przystępnej cenie. Wykorzystuje skuteczne receptury pochodzące z bogatych tradycji ziołolecznictwa. Przeznaczona jest do pielęgnacji całego ciała – twarzy, ciała, włosów oraz higieny intymnej.

Która linia kosmetyków cieszy się największą popularnością?

Najbardziej rozpoznawalną serią w naszym portfolio jest Green Pharmacy. To pierwsza marka, którą wprowadziliśmy do naszej oferty, konsumenci znają ją więc już od lat. Dzięki atrakcyjnej cenie, stosunkowo dobrej jakości i sprawdzonym, roślinnym składnikom podbiła serca konsumentów. Kosmetyki te dostępne są w większości drogerii sieciowych, hipermarketach i w farmacji, dzięki czemu klienci mają do nich łatwy dostęp.

Jakich składników używają Państwo w swoich produktach?

Wykorzystujemy naturalne składniki roślinne. Korzystamy ze sprawdzonej siły natury, popartej doświadczeniem i obserwacją. Stosujemy wyłącznie surowce najwyższej jakości pochodzące z wyselekcjonowanych upraw oraz współpracujemy z niezawodnymi dostawcami,dzięki czemu możemy zagwarantować najwyższą jakość naszych składników.

Filtrat ze śluzu ślimaka

BODY3complex PEELINGbody wyszczuplajacy wizka

Nasze kosmetyki nie zawierają śluzu, ale filtrat, czyli jego skoncentrowaną, standaryzowaną wersję. W każdej porcji surowca jest taka sama optymalna ilość konkretnych bioaktywnych składników, takich jak proteiny. Filtrat zawiera również alantoniny,  witamina A, C, E, mukopolisacharydy, kolagen, elastyna, enzymy proteolityczne i kwasy AHA. Jego działanie pozwala na szybką regenerację uszkodzeń skóry. Działa wygładzająco, odmładzająco i silnie nawilżająco. Przy pozyskiwaniu filtratu nie ginie żaden ślimak.  W specjalnej hodowli w Chile ślimaki z gatunku Helix aspersa traktuje się komfortowo, żyją one w warunkach maksymalnie zbliżonych do naturalnych – zapewniają to pola sałaty i połacie trawy. Pozyskiwanie śluzu odbywa się okresowo, stosuje się standaryzowane, humanitarne metody nieprzynoszące ślimakom cierpienia. Filtrat jest składnikiem kosmetyków linii Helix Vital Care.

Dziegieć brzozowy

BETULA szampon z dz pudelkobutelka

Dziegieć to niezwykły, naturalny składnik pozyskiwany w procesie suchej destylacji kory brzozowej. Kosmetyki powstałe z jego wykorzystaniem stanowią uzupełnienie kosmetyczne kuracji farmakologicznej w: łuszczycy, łojotokowym zapaleniu skóry, rogowaceniu przymieszkowym, problemie włosów przetłuszczających się, łupieżu oraz innych dermatozach przebiegających ze złuszczaniem naskórka. Zmniejsza świąd i napięcie skóry dotkniętej problemem łuszczycowym, przywraca jej elastyczność i komfort. Wspomaga obumieranie nadmiernych warstw naskórka i ich złuszczanie, co pomaga odsłonić zdrową skórę. Przyspiesza resorbcje zmian grudkowo-łuszczących. Reguluje pracę gruczołów łojowych, także owłosionej skóry głowy, redukuje oznaki łupieżu i zapobiega jego nawrotom. Dziegieć miał szerokie zastosowanie w tradycji ludowej. Nie tylko leczono nim wszelkie zmiany skórne, pozbywano się łupieżu u ludzi, ale także stawiano w naczyniu obok kołyski nowonarodzonego dziecka w celu ochrony. Dziegieć, ze względu na swoje niezwykle właściwości oraz niepowtarzalny zapach, był często opisywany w polskiej literaturze, stał się też przedmiotem przysłów i opowiadań.Dziegieć brzozowy, pozyskiwany z czystych lasów syberyjskich, jest składnikiem kosmetyków linii Betula Alba Care.

Body 3 Complex™

HELIX VITAL CARE antycel RGB

Innowacyjny składnik antycellulitowy i wyszczuplający, został uhonorowany nagrodą Best Ingredient Award jako najlepszy składnik kosmetyków na targach In Cosmetics 2012 r. w Bangkoku. Jest to unikalny, aktywny kompleks kosmetyczny, który zapewnia korzystne działanie wyszczuplające, dzięki obecności trzech współgrających ze sobą w synergii składników: nieprażonych ziaren masłosza z którego powstaje masło shea i ekstraktu nasion avocado skoncentrowanego w bentonicie. Redukuje objawy rozstępów i odkładanie się tkanki tłuszczowej oraz zmniejsza widoczność cellulitu, a także wzmacnia jędrność skóry poprzez wzmocnienie włókien kolagenu i elastyny, jak również stymulację syntezy nowych włókien podporowych. Poprawa mikrocyrkulacji wpływa dodatkowo na osłabienie odkładania się tkanki tłuszczowej i redukcję cellulitu w miejscach szczególne na to narażonych. Istniejące rozstępy w widoczny sposób zmniejszają rozmiar i głębokość, są rozjaśnione, tracą swe intensywne zabarwienie.

Składnik Body 3 Complex™ znajduje wykorzystanie w kosmetykach serii Helix Vital Care.

Kompleks retinolu i adenozyny

Innowacyjny układ retinolu z adenozyną to jeden z najskuteczniejszych składników o udowodnionym klinicznie działaniu. Zwalcza oznaki starzenia się skóry na poziomie komórkowym. Retinol – witamina A w czystej postaci – stymuluje odnowę, prawidłowy wzrost i różnicowanie się komórek naskórka, normalizuje proces ich dojrzewania i usprawnia rogowacenie. Adenozyna pobudza fibroblasty do syntezy kolagenu i elastyny, ważnych włókien podporowych skóry. Fibroblasty zwiększają produkcję kwasu hialuronowego, który wiąże duże ilości wody, co zapewnia skórze dobre nawilżenie. Właściwości kompleksu wykorzystane są w kosmetykach linii Reti Vital Care.

Ekstrakt z kory brzozy i ziela trędownika

ATOPY TOLERANCE

Oba składniki to bogate źródło kwasu betulinowego, betuliny i iridoidów. Ekstrakt z kory brzozy i ziela trędownika łagodzi oraz ogranicza reakcje zaczerwienienia, swędzenie, kłucie i pieczenie. Zmniejsza również ryzyko wtórnego nadkażenia bakteryjnego lub grzybiczego. Wykorzystywany jest w kosmetykach linii Atopy Tolerance.

Naturalne granulki ścierające

Ekologiczne i w pełni biodegradowalne granulki ścierające składają się w 100% z surowców odnawialnych. Są one wytworzone z pulpy drzewnej pochodzącej z certyfikowanych lasów o zrównoważonej gospodarce. Zostały wyróżnione nagrodą Green Ingredient Award na In Cosmetics 2015. Granulki są wykorzystywane w peelingach Vis Plantis.

Bazylia (Ocimum Basilicum)

Ekologiczny ekstrakt z bazylii, nazywanej również „królewskim ziołem”, został pozyskany za pomocą metody biotechnologicznej, stosowanej do tej pory głównie w farmacji. W warunkach laboratoryjnych liść bazylii zostaje zainfekowany bakteriami Agrobacterium Rhizogenes, dzięki czemu wzrastają na nim korzenie włośnikowe, które mogą być rozpowszechniane na sztucznych pożywkach bądź płytkach Petri’ego, zawierających antybiotyk zwalczający mikroorganizmy. Na skutek tego hodowla korzeni wzmacnia się i stale rośnie. Technologia ta jest zgodna z zasadami Konwencji z Rio z 1992 i Protokołu z Nagoi z 2010 roku, które chronią oraz sprzyjają różnorodności i odnawialności surowców oraz trwałości rzadkich gatunków. Badania kliniczne wykazały, że ekstrakt z bazylii zmniejsza wypadanie włosów u osób cierpiących na łysienie androgenowe, zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn. Wyciąg wzmacnia struktury skórne w obrębie skóry głowy, stymuluje komórki brodawek skórnych, przez co odzyskują one zdolność do namnażania się. Kosmetyki z zawartością „królewskiego zioła” przeznaczone są dla osób dotkniętych problemem wypadania włosów i łysienia wynikającego z różnych przyczyn: po ciąży, w wyniku przemęczenia lub osłabienia organizmu, a także dla osób ze skłonnością do łojotoku i świądu.

 Co jest najważniejsze w działaniach marketnigowych Państwa firmy?

Nasze portfolio jest dość bogate, posiadamy w sprzedaży różne marki, kierowane do różnych grup docelowych, które wymagają dostosowanych do nich form komunikacji. Staramy się docierać do nich kanałami, którymi komunikują się na co dzień. W działaniach marketingowych mocno stawiamy na współpracę z blogosferą i social media, a także na inne formy promocji w internecie. Mamy sporo kanałów własnych (Facebook, Instagram, Pinterest, kanał na YouTube, blog, blogerski Klub Elfa Pharm, newsletter itd.), ale korzystamy też z rozwiązań zewnętrznych. Mocnym punktem są też działania PR oraz reklama w punktach sprzedaży (w tym sampling, materiały POS).

Czy mężczyźni również znajdą coś dla siebie w Państwa ofercie?

BASIL ELEMENT Maska Opakowanie

Naszą grupą docelową są głównie kobiety, jednak wszystkie nasze kosmetyki nadają się do stosowania również przez mężczyzn. Pierwszą naszą linią kierowaną bezpośrednio nie tylko do kobiet, ale też do mężczyzn, jest linia Basil Element marki Vis Plantis.To kosmetyki przeznaczone do pielęgnacji włosów osłabionych i wypadających. Design opakowań jest prosty, nowoczesny, dzięki czemu sięgają po nie także mężczyźni, nie obawiając się, że w łazience będą mieć „babskie” kosmetyki. Basil Element to linia kosmetyków, która zapewnia wzmocnienie, zagęszczenie i kompleksową ochronę włosów uszkodzonych, słabych i łamliwych oraz podatnych na działanie czynników zewnętrznych.Zawarty w tej serii składnik Ocimum Basilicum nie tylko wzmacnia włosy i pobudza je do wzrostu, ale także nadaje im miękkość i połysk oraz łagodzi świąd i reguluje pracę gruczołów łojowych.

 

Które ze zdobytych nagród są dla Państwa najważniejsze?

Można śmiało powiedzieć, że najcenniejsze dla nas są nagrody przyznane przez samych konsumentów. Dlatego doceniamy tytuł „The Best & More” przyznany naszej marce Green Pharmacy, wiedząc, że został przyznany na podstawie wyborów konsumenckich. 

Linia dla wegan to ciekawy i innowacyjny pomysł na rynku…

Ciekawy, ale już nie tak innowacyjny. Wiele firm od dłuższego już czasu stawia na kosmetyki skierowane do wegan. W naszej ofercie również można takie znaleźć. Nie planujemy jednak na razie serii skierowanych tylko i wyłącznie do wegan. Cały czas tworzymy produkty z myślą o zwierzętach, żaden z naszych kosmetyków nie jest testowany na zwierzętach, unikamy też stosowania składników pochodzenia zwierzęcego. Stawiamy jednak na nieco inne kierunki rozwoju, skierowane raczej na innowacyjne rozwiązania kosmetyczne.

Czy Państwa kosmetyki są obecne również za granicą?

Od początku istnienia firmy wystawiamy się na głównych dorocznych międzynarodowych targach kosmetycznych w różnych rejonach świata. Do tej pory uczestniczyliśmy w Cosmoprof Worldwide. Obecni jesteśmy w Bologna (rynek europejski), Cosmoprof Asia w Hongkongu (rynek azjatycki), Cosmoprof North America odbywających się w Las Vegas (rynek amerykański), Beauty Word Middle East w Dubaju (rynek arabski). Nasza obecność była możliwa dzięki dofinansowaniu na rozwój eksportu z funduszy UE. Targi dają nam możliwość nawiązania bezpośrednich kontaktów z dystrybutorami z różnych rejonów świata. Cieszymy się, że przez wielu partnerów Polska postrzegana jest jako kraj z Europy Centralnej, który kojarzy się z czystymi, sielskimi terenami, z szerokim dostępem do naturalnych składników. Przekłada się na duże zainteresowanie naszymi produktami.

Obecnie Elfa Pharm Polska eksportuje swoje produkty do większości krajów Zachodniej i Środkowo-Wschodniej Europy, a także do Stanów Zjednoczonych, Malezji, Tajwanu czy krajów Zatoki Perskiej. Eksport stanowi około 20% obrotu firmy, z roku na rok dynamicznie rośnie.

Stale współpracujemy z dystrybutorami, którzy w zależności od ustawodawstwa każdego kraju prowadzą różne kanały sprzedażowe: dystrybucję własną, przez sieci handlowe czy hurtownie kosmetyczne. Podstawową linią dostępną na rynkach zagranicznych jest Green Pharmacy przeznaczona do kompleksowej pielęgnacji ciała, twarzy i włosów. Cieszy się uznaniem ze względu na dobrą nazwę i design wpisujący się we współczesne trendy kosmetyczne, jak również bardzo dobrą relację ceny do jakości. Obecnie wprowadzamy na zagraniczne rynki także linie Vis Plantis, O’Herbal i Dr Santé. Co oczywiste dużą sprzedaż realizujemy na terenie Europy współpracując zarówno z dystrybutorami jak i odbiorcami sieciowymi. Istotnym klientem są zagraniczne sklepy internetowe. Jesteśmy obecnie na rynkach Północnej Afryki, Bliskiego Wschodu, Ameryki Północnej ale pozytywnie zaskoczeni jesteśmy współpracą z odbiorcami z Dalekiego Wschodu takich krajów jak: Japonia, Korea, Tajwan, Wietnam, Malezja.

 Jak Państwo radzą sobie z konkurencją?

Generalnie radzimy sobie z nią cały czas.Konkurujemy nie tylko ceną, ale też jakością kosmetyków i szczególnym podejściem do klienta. Zarażamy naszą pasją, oddaniem naszym wartościom (bliskość z naturą, działania proekologiczne, promowanie naturalnego piękna) i tym, że jesteśmy otwarci na głos konsumentów – stale ulepszamy nasze kosmetyki i nie raz już wprowadziliśmy rozwiązania zasugerowane przez naszych klientów.

Gdzie odbywa się produkcja kosmetyków?
RETI VITAL CARE krem dzien

Produkcja kosmetyków Elfa Pharm ma miejsce w nowoczesnych zakładach znajdujących się na terenie Ukrainy, Słowacji i Polski.Wszystkie procesy produkcji, kontroli jakości oraz magazynowania prowadzone są zgodnie z normą PN-EN ISO 22716:2009 – Dobrą Praktyką Produkcji (GMP).W zakładzie produkcyjnym w Chociwiu, znajdującym się na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, produkuje się takie marki jak O’Herbal, Dr. Santé, Intensive Hair Therapy, Fresh Juice oraz Vis Plantis. W skład zakładu, mieszczącego się na terenie dawnej fabryki farmaceutycznej, wchodzą budynki produkcyjne z zapleczem kontroli jakości, obiekty magazynowe wysokiego składowania oraz infrastruktury technicznej. Fabryka została technologicznie przystosowana do wytwarzania mas kosmetycznych w oparciu o różne skale produkcji. Urządzenia procesowe pozwalają uzyskać jednorodną, homogenną masę w postaci kremu czy emulsji. Kluczowe procesy są prowadzone w clean roomach, które monitoruje się w celu zapewnienia stałych warunków mikroklimatu, takich jak nadciśnienie, temperatura, wilgotność i przepływ powietrza. Produkcja kosmetyków w porównaniu do 2014 roku wzrosła o 100 proc. Z taśmy schodzi ok. 600 tys. kosmetyków miesięcznie. Liczby te cały czas rosną, dlatego planowane są dalsze inwestycje w infrastrukturę techniczną zakładu i rozbudowę budynku produkcyjnego.Firma przeznacza także środki na zakup systemów komputerowych,mających na celu usprawnienie zarządzania w zakresie harmonogramowania procesów czy obsługi terminali w trakcie kompletacji wysyłek. W fabryce w Chociwu przy produkcji kosmetyków pracuje 47 osób zatrudnionych na czas nieokreślony oraz kilkanaście osób na dodatkowych etatach. W porównaniu do roku 2014 zatrudnienie wzrosło tutaj o 50 proc. Na chwilę obecną ruszyły procesy rekrutacyjne na stanowiska związane z obsługą urządzeń, kontrolą jakości oraz branżą IT.

 Czy prowadzą Państwo badania odnośnie preferencji klientów?

Oczywiście stale analizujemy rynek i informacje od konsumentów (w tym reklamacje i propozycje ulepszeń), a nowości kosmetyczne dajemy do testów członkom naszego Klubu Elfa Pharm. Nie prowadzimy jednak szerzej zakrojonych działań. 

 

Jakie mają Państwo plany związane z rozwojem firmy?

Przede wszystkim planujemy nadal rozwijać eksport i sieć sprzedaży naszych produktów. W planie mamy również tworzenie nowych linii kosmetycznych, wpisujących się w obecne zagraniczne trendy, ale nie chcemy jeszcze zdradzać, o co konkretnie chodzi. 

 

Czym zaskoczą Państwo klientów w obecnym sezonie?

Mamy nadzieje, że już zaskoczyliśmy pozytywnie klientów naszą najnowszą serią Basil Element, opartą na ekstrakcie z korzeni włośnikowych bazylii. To seria wzmacniająca przeciw wypadaniu włosów, kierowana do kobiet i mężczyzn, w prostym, minimalistycznym designie.Coś całkiem innego niż nasze dotychczasowe linie kosmetyczne.Planujemy w najbliższych miesiącach rozwinięcie jednej z naszych linii dermokosmetycznych w kierunku działania przeciwtrądzikowego oraz kilka innych nowości, których na razie wolelibyśmy nie zdradzać. 

 

Jakie znaczenie ma dla Państwa tytuł „The Best&More 2017” przyznany przez Magazyn Why Story?

To dla nas szczególne wyróżnienie. Jak już wcześniej wspominałam, cenimy sobie przede wszystkim te nagrody, które wynikają z głosów samych konsumentów. Cieszymy się, że marka Green Pharmacy zyskała sobie takie uznanie i otrzymała tytuł „The Best&More”.

 

Czego można Państwu życzyć?

Dalszych sukcesów, na które ciągle mocno pracuje cały zespół Elfa Pharm Polska. Na pewno przyda nam się trzymanie kciuków za powodzenie w naszych dalszych działaniach.

 

Apla:

Spółka Elfa Pharm Sp. z o. o zajmuje się produkcją kosmetyków przeznaczonych na rynek polski i międzynarodowy. Jej siedziba znajduje się w Chociwiu – miejscowości w województwie łódzkim, na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.Kosmetyki wytwarzane są w zakupionej w 2013 roku fabryce farmaceutycznej,dzięki czemu całość procesów produkcyjnych odbywa się w pomieszczeniach o standardach przeznaczonych do wyrobu produktów leczniczych. Grupa ELFA działa na terenie Polski, Ukrainy oraz Słowacji.W jej skład wchodzą takie spółki jak Elfa Laboratory UA, Pharmaceutical Factory Elfa UA,Natural Cosmetics Factory Elfa UA, Kyiev Experimental Household Chemical Plant, Elfa Pharm sp. z o.o., Elfa Pharm Polska, Elfa Farm Slovakia. Firmy te działają w sferze produkcji, logistyki, marketingu i handlu na rynku kosmetyków, wyrobów sanitarno-higienicznych i chemii gospodarczej.Grupa powstała w roku 1997 na Ukrainie, od 2008 r. eksportuje swoje wyroby, sprzedając je w państwach WNP oraz na Łotwie, Litwie. Od roku 2011 ELFA działa także w Polsce i Europie dzięki powstaniu spółki ELFA Pharm Polska z siedzibą w Krakowie zajmującej się kreacją i sprzedażą kosmetyków na rynek polski jak i eksportem. ELFA proponuje szeroki asortyment środków kosmetycznych, łącznie ok. 600 produktów oferowanych w 16 markach.

Mateusz Herman

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj