Gerda należy do ścisłej czołówki producentów drzwi, zamków i okuć. Po analizie wyborów konsumenckich „The Best & More 2019” przeprowadzonej przez redakcję magazynu Why Story we współpracy z Agencją Badawczą Biostat, firmie Gerda przyznano tytuł w kategorii „Najbezpieczniejsze drzwi wejściowe”. To niekwestionowany lider we wprowadzaniu nowoczesnych technologii, który umiejętnie godzi produkcję z szeroką działalnością społeczną.
Czego każdy klient oczekuje od dobrych drzwi? Żeby były solidne, ergonomiczne, trwałe i zgodne z obowiązującym designem. Najlepiej, żeby miały również takie zamki, których złodziej nie będzie w stanie sforsować. Kupującemu zależy również na tym, aby ktoś nie tylko doradził mu, jakie drzwi kupić, ale także dobrze je wymierzył i zamontował. Wszystkie te oczekiwania spełniają od lat produkty firmy GERDA – jedynej na rynku, która oferuje drzwi wraz z zamkami. I za to właśnie cenią ją klienci.
30 lat budowania pozycji lidera
Na rynku zabezpieczeń firma działa od 1987 roku. Ma trzy zakłady produkcyjne w Warszawie, Starachowicach i Sokołowie. Zatrudnia prawie 300 osób. Ścisła współpraca z kontrahentami oraz ośrodkami badawczymi i certyfikującymi pozwala na ciągłe rozszerzanie oferty i wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom klientów. Zespół inżynierów-projektantów i unikatowe opatentowane rozwiązania gwarantują wysoką jakość produktów oraz bezpieczeństwo ich użytkowania.
Intensywne budowanie pozycji rynkowego statusu firmy przez ponad trzy dziesięciolecia skutkowały powstaniem logotypu o doskonałej rozpoznawalności, na którego widok nikt nie ma wątpliwości, o jakie przedsiębiorstwo chodzi. Stało się to możliwe dzięki niezwykłej aktywności, kreatywności i konsekwencji w działaniu wszystkich, którzy przez lata związani byli z Gerdą, począwszy od osób pełniących najwyższe stanowiska, na szeregowych pracownikach skończywszy. Udział w sukcesie firmy mają niewątpliwie również wspólnicy biznesowi i kontrahenci, którzy we współpracy kierowali się cechami najbardziej cenionymi przez kierownictwo Gerdy, czyli uczciwością i transparentnością.
W trosce o najwyższą jakość
Gerda to firma, w której nikt nie spoczywa na laurach. Przedsiębiorstwo nieustannie się zmienia, zarówno jako producent, administrator, jak również jako strateg nieustannie wzbogacający paletę produktów i usług. Ponieważ dla Gerdy klient był, jest i zawsze będzie najważniejszy, załoga pracuje z pełnym zaangażowaniem, wciąż podnosząc poprzeczkę w zakresie bezpieczeństwa i jakości.
Nieustannie trwają prace nad jak najwyższymi parametrami wytrzymałościowymi i użytkowymi wszystkich wyrobów. Gwarantują to m.in. procedury ISO 9001:2015 oraz specjalne certyfikaty. Bardzo dużą wagę przywiązuje się do wykorzystywania urządzeń elektronicznych i smartfonów pod pojęciem GERDA LOCK. Wykorzystując specjalną aplikację i technologię Bluetooth, firma stworzyła automatyczny zamek, którego parametry funkcjonowania ustawia właściciel.
Poczucie komfortu i potwierdzenie dobrego wyboru dają też klientom autoryzowany montaż oraz profesjonalna obsługa, obejmująca bezpłatny pomiar. Klientami Gerdy są oczywiście osoby prywatne, ale także deweloperzy, spółdzielnie mieszkaniowe oraz instytucje publiczne. Warto dodać, że GERDA w ramach doskonalenia drzwi antywłamaniowych współpracuje z Biurem Operacji Antyterrorystycznych.
– W naszej firmie łączymy ponad 30-letnie doświadczenie z nowoczesnością – mówi Katarzyna Łebkowska, Dyrektor Marketingu i PR. – Starsze pokolenia naszych klientów rekomendują nas młodszym, swoim dzieciom, wnukom. A ci informacje o naszych produktach znajdują na portalach społecznościowych. Ponieważ nabywcy są bardzo wymagający, chętnie poznają opinie innych użytkowników. Dlatego zadowolenie klienta jest dla nas tak ważne. Z tego też powodu oprócz produktów najwyższej jakości nieustannie optymalizujemy nasze strategie marketingowe. W tej chwili duży nacisk kładziemy na marketing inboundowy. Sukcesywnie wdrażamy nowoczesne rozwiązania cyfrowe i wirtualne. Budujemy i umacniamy naszą pozycję na portalach budowlanych i w mediach społecznościowych. W marketingu jest teraz trend, który określa się jako B2B2C, czyli adresując swoją ofertę, myślimy zarówno o kliencie końcowym, jak i o dystrybutorze, który jest pośrednikiem między nami a klientem.
„Akademia GERDA” jest przykładem tego, jak firma dba o relacje z kontrahentami i dystrybutorami. To szeroko zakrojone działania, dzięki którym można szkolić i certyfikować montażystów. Jest to również projekt nastawiony na racjonalizację i modernizację procesów instalacji i serwisowania ze szczególnym naciskiem na stronę praktyczną zagadnienia. Bo dla nabywcy jakość to nie tylko bardzo dobry produkt, ale także profesjonalny montaż oraz wsparcie klienta.
Biznesowa odpowiedzialność społeczna i promowanie olimpijczyków
Niezwykłą wagę przywiązuje się w przedsiębiorstwie do biznesowej odpowiedzialności społecznej (CSR – corporate social responsibility), stąd w planowaniu strategii poczesne miejsce zajmuje dbałość o środowisko naturalne w zakresie odzysku i recyklingu oraz budowanie długotrwałych i opartych na zaufaniu relacji z różnymi organizacjami społecznymi i osobami, dla których marka jest ważna. Działania te obejmują nie tylko edukację (Akademia GERDA, kampania Dobry Montaż), ale także akcje społeczne, np. wspieranie polskich olimpijczyków. Marka GERDA została sponsorem żeglarza klasy Finn, olimpijczyka, lidera kadry narodowej Piotra Kuli i będzie mu towarzyszyć w drodze na Igrzyska Olimpijskie w Tokio.
Beata Sekuła
Anna Szwed