Najważniejsze jest to, co się daje drugiemu człowiekowi
Natasza Dereń-Halczok na co dzień pełni wiele funkcji: prowadzi własną firmę, jest Dyrektorem Regionalnym w OVB Allfinanz, mentorką, doradcą finansowym, a przede wszystkim mamą i żoną. Niedawno wydała książkę edukacyjną pt. Przygody Wielkiego Różowego Hipcia. Działa również społecznie. W uznaniu osiągnięć Nataszy Dereń-Halczok Magazyn WHY Story przyznał jej tytuł Kobiety Charyzmatycznej.
Kobieta społeczna – „hipciowa mama”
Natasza Dereń-Halczok już jako mała dziewczynka wiedziała, co w życiu jest najważniejsze. Pewnego dnia, jako pięciolatka, usiadła przed lustrem u swojej babci Basi i powiedziała „Boże jaka ja jestem nieszczęśliwa, nie dość , że jestem ruda, mam piegi to jeszcze mam na imię Natasza”. Jej babcia i rodzice tłumaczyli jej wówczas, że nie należy przejmować się tym, jaki się ma kolor włosów, czy się jest grubym czy chudym, bo tak naprawdę liczy się tylko to, co daje się drugiemu człowiekowi. Kiedy później nasza Laureatka natknęła się na sentencjęMahatma Gandhiego, który stwierdził, że „najlepszą drogą do odnalezienia samego siebie jest zagubienie się w służeniu innym”, słowa te stały się jej mottem życiowym…
Już w wieku dziewięciu lat Natasza zaczęła organizować zbiórki charytatywne ze swoją przyjaciółką Magdą na rzecz zwierząt, a jej ukochana mama przyznaje, że córka już od dzieciństwa tworzyła wokół siebie niesamowitą aurę, gdyż gdziekolwiek się pojawiała, tam ludzie otwierali się przed nią i zwierzali ze swoich problemów. Kiedy już jako dojrzała kobieta bywała w szpitalach ze swoimi dziećmi, rozmawiała z pacjentami lub ich rodzicami, to często była dla nich wsparciem mentalnym, a na dodatek częstokroć identyfikowała główny powód ich schorzenia, np. związany z przewlekłym bólem głowy, który zazwyczaj wynikał z problemów związanych z ich życiem niż przypadłościami na tleneurologicznym. – Zauważyłam, że wielu dorosłych ma obawy przed tym, żeby rozmawiać szczerze o swoich emocjach z bliskimi, nawet ze swoim partnerem życiowym – podkreśla Natasza. – Stwierdziłam wtedy, że jeśli, wychowując nasze dzieci, nie zatroszczymy się o zwykłą szczerość w komunikacji to wyrosną na takich samych skrytych ludzi, tym bardziej, że żyjemy w dobie Internetu, gdzie często samoocena jest wyrabiana na podstawie liczby otrzymanych lików.
Rok temu, kiedy Natasza Dereń-Halczok w środku nocy trafiła do szpitala ze swoim dzieckiem i nie miała tam dla niego żadnych książeczek, powstała pierwsza bajeczka o Hipciu. Chociaż od dawna opowiadała swoim pociechom wymyślone przez siebie różne bajki, to wtedy powstał pierwszy rozdział Hipcia – „Inny znaczy jaki?” na temat tolerancji i wspierania odmienności. Kiedy Krzysiu poprosił ją o powtórzenie tej historii, okazało się, że w dużej części ją zapomniała, ale chłopiec pamiętał każdy szczegół opowiadania, więc spisali je wspólnie. Tak zaczęły powstawać kolejne rozdziały książki o Wielkim Różowym Hipciu, którego rolą jest wspieranie dzieci, ale też ich rodziców i nauczycieli w wychowaniu do wartości i rozmowach o trudnych emocjach i sytuacjach życiowych. Ilustracje do książki tworzy Anna Dereń, Matka Chrzestna Nataszy, która zawsze miała duży wpływ na jej osobowość. Książka jest też trochę o jej autorce, dlatego przyjaciele zaczęli ją nazywać nawet Hipciową mamą. Pisarce zależy na tym, żeby rozmawiać z dziećmi o tym, że ludzie się różnią od siebie i to jest piękne, bo mogą się nawzajem uzupełniać. Książka i bezpłatny rozdział są dostępne na stronie: https://hipcio.miliardclub.org
– Prawda jest taka, że książka jest efektem tego, co robię zawodowo, bo w zasadzie od piętnastu lat pomagam klientom mojej firmy w różnych dziedzinach – przyznaje Natasza Dereń-Halczok. – Wspieram ludzi w podejmowaniu ważnych wyborów życiowych, rozmawiając o ich potrzebach, zabezpieczeniu rodziny, ciągłości biznesu, sytuacji i planach muszę wykazać się sporym zrozumieniem. Na tej podstawie dopasowuję rozwiązanie z całego rynku finansowego tworząc koncepcje, dopasowaną do konkretnej osoby, rodziny. Ponieważ moja praca opiera się na długofalowej pomocy to kiedy widzę ich zadowolenie, to wiem, że moje działania mają prawdziwy sens. Luksusem mentalnym dla mnie jest obiektywne doradztwo z uwagi na misję zawartą w nazwie firmy z jaką współpracuję (tłumacząc z niemieckiego: Obiektywne Doradztwo Finansowe).
Mam też wielkie szczęście współpracować z ludźmi o sztywnym kręgosłupie moralnym, z którymi razem spełniamy zawodowo zadanie anioła na ziemi pomagając wielu zwykłym ludziom w finansowych decyzjach oraz działając na różnych polach społecznych i charytatywnych.
Kobieta przedsiębiorcza
Pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywała już w wieku 16 lat, sprzedając książki, w czym wspierała ją starsza siostra Mirella. Odkryła wtedy, że potrafi i lubi to robić, gdyż jako jedyna z grupy sprzedała wszystkie przekazane jej wolumeny. Po ukończeniu liceum wybrała Akademię Ekonomiczną w Katowicach na wydziale „Finanse i Bankowość”, do czego częściowo zachęcił ją tata.
Z branżą ubezpieczeniowo-finansową związała się w 2002 r., rozpoczynając współpracę z firmą OVB Allfinanz. Przeszła przez większość szczebli strukturalnej kariery w firmie, której siedziba główna zarządu mieści się w Niemczech i posiada oddziały w 14 krajach europejskich. W latach 2010-2014 Natasza Dereń-Halczok uzyskała tytuł najlepszego sprzedawcy usług finansowych w firmie OVB Allfinanz w Polsce, a w roku 2013 r. otrzymała puchar za trzecie miejsce w sprzedaży w Europie.
Do takich sukcesów oprócz kwalifikacji przyczyniła się jej wrodzona empatia, gdyż oferuje swoim klientom wyłącznie produkty odpowiadające ich potrzebom. Przyjęła rolę mentora i trenera wspierającego klientów w podejmowaniu optymalnych decyzji oraz zespołu współpracowników w ich rozwoju i dążeniu do realizacji celów. Wraz z mężem, Dariuszem Halczokiem, który jest jej prawdziwym partnerem we wszystkich aspektach życia, prowadzi oddziały na Śląsku z siedzibą w Bytomiu. Dopasowując odpowiednie rozwiązania klientom korzystają ze sprawdzonych i największych banków, towarzystw ubezpieczeniowych, funduszy inwestycyjnych, których usługi zostały zweryfikowane przez polsko-niemiecki zarząd firmy oraz nadzór KNF.
Podstawą planowania finansowego jest zabezpieczenie stąd proponują całą gamę rozwiązań ubezpieczeniowych, w tym przeznaczonych dla związków partnerskich czy też dla osób głuchoniemych. W procesie obsługi i uświadamiania klientów korzystają też z najnowszych technologii. Ciekawą propozycją jest też ubezpieczenie dla kobiet, szczególnie jedynych żywicielek w rodzinie np. na wypadek niezdolności do pracy (np. z powodu udaru). Płacąc średnio składkę w wysokości 97 zł panie mogą być zabezpieczone nawet na 1 000 000zł. Innowacyjne jest też podejście do konkubinatów traktując partnera na prawach małżonka co jest szczególnie ważne gdyż w świetle prawa partnerzy są sobie obcy. Pomagają jak zachować ciągłość funkcjonowania rodziny i biznesu na wypadek nieszczęść, uwzględniając także odpowiednie zapisy w testamencie.
Natasza Dereń-Halczok jest także współzałożycielem oraz Członkiem Honorowym „Stowarzyszenia Klientów Finance Club”, którego misją jest zabezpieczanie ciągłości funkcjonowania rodziny, edukowanie i wspieranie ubezpieczonych. Nawiązała także współpracę z Fundacją Rozwoju Kardiochirurgii im. Zbigniewa Religii na rzecz której przekazuje część prowizji ze sprzedaży zarówno ubezpieczeń jak i 5 zł ze sprzedaży swojej książki.
Plany i marzenia
– Planuję wydać kolejne części Hipcia oraz moją osobistą książkę pt. „Poszukiwanie tożsamości-czym żywią się anioły?”, bo tak naprawdę szukałam swojej tożsamości przez lata i teraz połączyłam różne swoje działania i pasje, które składają się w całość i to jest fajne, bo myślę, że już znalazłam swoje miejsce na ziemi – przyznaje laureatka tytułu „Kobieta Charyzmatyczna”. – Wiem, co chcę robić, a pisanie książek mnie dopełnia i wszystkie moje role stanowią całość.
Ponadto planuję w tym roku osobiście przyjąć 7 kobiet, wdrożyć do pracy i wykreować na liderki wspierając je w rozwoju by mogły, budując dochód pasywny, stawać się niezależne co jest często głównym motywem rozpoczynania współpracy.
Pomimo tego, że kocha swoją pracę, zdecydowała, że będzie nieco więcej czasu spędzać ze swoją rodziną, poświęcając go m.in. na kreatywne zabawy ze swoim 7-letnim oraz 12-letnim synem oraz realizację wspólnych pasji, takich jak podróże z dziećmi i ukochanym mężem (Kuba, Malediwy, Mauritius, Dubaj, Tajlandia i Europa), fotografowanie, taniec czy pływanie. Uważa też, że ma jeszcze dużo do zrobienia, bo cały czas otwierają się nowe bramy i im dalej ją prowadzą, tym więcej pojawia się nowych wyzwań, pomysłów i niespodzianek. Wyznaje teorię , że przyczynę tego co dzieje się dziś pozna w przyszłości.
Apla:
Z inicjatywą powstania Stowarzszenia Finance Club wyszedł Dariusz Halczok, pełniący funkcję Dyrektora Krajowego OVB Allfinanz . Wraz z żoną, Nataszą Dereń-Halczok – Dyrektorem Regionalnym, w ciągu kilkunastu lat intensywnej pracy stworzyli silny zespół doradców, prężnie działających na śląskim rynku finansowym. W efekcie stworzyli społeczność „Miliard Club” czyli zabezpieczenia Polaków na 10 mld złotych. Ta międzynarodowa struktura, obecna na finansowym rynku europejskim już od 47 lat, dała impuls do powołania Stowarzyszenia i oferowania wysokich standardów usług doradztwa finansowego. Siedziba Stowarzyszenia Finance Clubu i Dyrekcji Krajowej Halczok znajduje się od 12 lat w Bytomiu, w secesyjnej kamienicy przy ul. Chrzanowskiego 19.
Biura przynależne do Dyrekcji Halczok znajdują się w Bytomiu, Katowicach, Zabrzu, Świętochłowicach, Tarnowskich Górach lecz swoimi usługami obejmują cały kraj współpracując z firmą Business Link, dzięki czemu korzystamy z biur na terenie całej Polski. Oferujemy doradztwo finansowe dopasowując rozwiązania do różnych grup klientów. Opieramy się na 47−letnim doświadczeniu lidera europejskiego rynku finansowego, który zdobył uznanie i zaufanie ponad 3,5 miliona Klientów w Europie z czego sami wraz z naszymi pracownikami obsługujemy 60 000 klientów w Polsce.
Kluczem do sukcesu naszej firmy jest biegła znajomość Rynku Finansowego, umiejętność analizy i skutecznego doradztwa, a także współpraca z najważniejszymi partnerami polskiego rynku kapitałowego jednakże najważniejsze jest to dlaczego klienci chcą korzystać z naszych usług. Otóż dajemy wartość, wsparcie, wiedzę i pomoc zawsze z tym samym entuzjazmem.