Współczesnym kobietom na całym świecie efektowny i perfekcyjny manicure coraz częściej kojarzy się z marką Indigo Nails, współtworzoną przez małżeństwo Malaczyńskich. Firma prowadzi działalność na czterech kontynentach, szczycąc się doskonałą kadrą instruktorską, która odnosi sukcesy, zdobywając najwyższe trofea w konkursach na arenie międzynarodowej. Pani Magdalena wraz z panem Dariuszem założyła także Fundację Indigo Nails. Za swoje osiągnięcia na polu kreatywnego biznesu oraz za zaangażowanie społeczne została wyróżniona tytułem Kobiety Charyzmatycznej.
Stylistki pracujące z produktami tej ekskluzywnej marki potrafią wyczarować piękne kompozycje, często dopełnione kropelką artyzmu w kolorach Indigo. Potwierdzeniem umiejętności teamu Indigo są piętrzące się stosy medali. – W ciągu zaledwie pięciu lat mój zespół zdobył 1420 nagród – mówi z dumą założycielka firmy. – To oficjalny rekord Polski. Mistrzyni i wicemistrzyni świata, wicemistrzyni Polski i Europy – to sukcesy ekipy Indigo, najbardziej utytułowanego zespołu na świecie.
Stylistki profesjonalnie dbają o kondycję paznokci, ale także tworzą różnego rodzaju kreacje – stonowane i eleganckie, również artystyczne (niczym miniaturowe dzieła sztuki). Zapytana o to, co wyróżnia markę Indigo, jej właścicielka odpowiada: – Wiele elementów nas wyróżnia, z pewnością jedną z nich jest jakość. To dzięki niej, po pierwszej fazie zauroczenia nośną kampanią bądź pomysłowym produktem, klient z Tobą zostanie i nie szuka alternatyw.
Międzynarodowy brand – najwyższa jakość produktów
W ciągu dziewięciu lat firma rozszerzyła swój zasięg na cztery kontynenty. Budowana jest na zasadzie holistycznego dopełniania się poszczególnych elementów, takich jak nauka, marketing i edukacja. Spółka zatrudnia około 150 pracowników w Polsce, posiada także 150 salonów firmowych na całym świecie, 80 punktów dystrybucyjnych i centrów szkoleniowych w Polsce oraz podobną ilość za granicą.
Firma współpracuje z naukowcami, zabiegającymi o najwyższą jakość lakierów i kosmetyków. Indigo Nails produkuje olejki, balsamy, peelingi, kremy, a przede wszystkim lakiery hybrydowe, które są znane w wielu krajach, m.in.: w Belgii, Francji, Anglii, Grecji, Niemczech czy we Włoszech.
Jednocześnie niezwykle mocną stronę Indigo Nails stanowią profesjonalne szkolenia, które kompleksowo przygotowują do wykonywania pracy stylistki. W ramach współpracy franczyzowej firma oferuje kompleksowe wsparcie szkoleniowe i marketingowe, dostarczając produkty najwyższej jakości oraz dostęp do wszelkich nowości branżowych.
Efektywne zarządzanie z pasją = Klient wierny marce
Brand Indigo Nails ma swoje źródło w dobrej energii, której właściciele nadają odpowiedni kierunek.
O profesjonalnym podejściu do biznesu świadczą m.in. zdobyte certyfikaty ISO oraz GMP. Zachowywanie wszelkich procedur logistycznych w firmie ma olbrzymie znaczenie. Magdalena Malaczyńska uwielbia pracę strategiczną, marketing oraz udoskonalanie procesów zachodzących w firmie. Wiedza z zakresu psychologii, zdobyta na studiach o tym profilu, dodatkowo pomaga jej w usprawnianiu zarządzania przedsiębiorstwem. Klient wierny marce – to przede wszystkim osiągnięcie pani Magdaleny i pana Dariusza, dwu silnych osobowości współpracujących ze sobą na zasadzie dopełniania się. Od początku byli dla siebie partnerami w ich wspólnym biznesie. Łączy ich między innymi inspirująca rywalizacja. – W końcowym rozrachunku gramy do tej samej bramki – mówi Magdalena Malaczyńska . – Działamy na zasadzie synergii – oboje równie silni, o przeciwstawnych kompetencjach. Podkreśla, że kobiety, które marzą o biznesie, powinny mieć świadomość, że ich kobiecy pierwiastek wniesie rezultaty, których mężczyźni sami nie wypracują. Kobieta nie powinna czuć się ani lepszą, ani gorszą w biznesie – tylko równą.
– Jeżeli człowiek ma marzenie, by inspirować innych, to powinien zacząć od pracy wewnętrznej. W pewnym momencie nie możesz rozwijać się tylko poprzez pracę, bo taki rozwój jest niesymetryczny. Potrzebujemy rozwoju na wielu poziomach – przekonuje pani Magdalena, dodając, że nie zawsze człowiek jest jednoosobową orkiestrą. W jej przypadku intensywna praca w kwestii rozwoju własnego rozpoczęła się rok temu. Wiązała się z otrzymaniem tytułu Manager Roku, Bizneswoman Roku, z umieszczeniem jej osoby w różnych plebiscytach. Te wszystkie osiągnięcia przyczyniły się do pewnej autorefleksji nad ambicją i dyscypliną, które do tej pory kierowały życiem pani Magdy. – Do tej pory działałam pomimo przeciwności. Przyniosło to dobry rezultat, ale co, gdyby to wznieść na wyższy poziom? – zadaje pytanie ta charyzmatyczna kobieta. – Gdyby „muszę” zamienić na „mogę”? Gdyby raz na zawsze pozbyć się stresu, poczucia frustracji i czuć spokój niezależnie od okoliczności?
Również charyzmę, właścicielka Indigo, pojmuje jako umiejętność inspirowania innych. Nie wiążąc jej w prosty sposób tylko z siłą własnego ja, ale otwierając na możliwości płynące ze świata. Taką szansą na rozwój i samopoznanie były dla niej na pewno podróże i „bycie co chwila w innym miejscu”. Zwiedziła ponad 45 krajów, przywożąc z podróży inspiracje do tworzenia nowych produktów i wnioski na temat komunikacji międzyludzkiej. Niewątpliwie też stworzenie międzynarodowego brandu ułatwiła Magdalenie Malaczyńskiej znajomość czterech języków obcych.
Rozwój oraz wymiar społeczny
W pasji ma również swoje źródło Fundacja Indigo Nails założona w 2017 roku, skupiona wokół aktywizacji kobiet i promowania zawodu stylistki paznokci. W jej ramach przyznaje się m.in. stypendia dla wybitnych studentek zajmujących się badaniami chemicznymi oraz wspiera się rozwój najnowszych technologii naukowych w przemyśle kosmetycznym.
Fundacja Indigo prowadzi też akcje charytatywne. Jedną z nich było stworzenie specjalnego koloru Chic Gold dedykowanego Centrum Zdrowia Matki Polki, któremu został przekazany cały przychód ze sprzedaży w kwocie 59 tys. zł.
– Każdy musi odnaleźć swoją ścieżkę sam. Mocno wierzę, że wszyscy jesteśmy tabula rasa – przyznaje Magda Malaczyńska. Swoją czystą kartę wypełnia kolorami Indigo. Jej plany obejmują przede wszystkim dalszy rozwój salonów na całym świecie. Wkrótce wprowadza też nowy brand makeupowy, ale w jej przypadku tabula rasa wypełniona jest także wieloma innymi pasjami poza pracą. Należą do nich: taniec latynoamerykański, podróżowanie, drift, sztuki walki, popularyzowanie zdrowego stylu życia i odżywiania, a także muzyka (właścicielka ekskluzywnej marki skończyła szkołę muzyczną).
– Absolutnie nikt w moim odczuciu nie rodzi się z charyzmą. Chyba że mówimy o wybitnych artystach jak Mozart – podkreśla. Bycie kobietą charyzmatyczną rozumie bardziej jako proces. To dla niej „stawanie się”, „dojrzałość do bycia sobą, realizacja wewnętrznego planu, samoświadomość”.
Anna Rydzewska
Beata Sekuła
Zapraszamy do lektury artykułu dostępnego m.in. w bezpiecznym cyfrowym wydaniu Magazynu WHY Story w okazyjnej cenie na: https://sklep.whystory.pl/