Naukowcy z Uniwersytetu Arizony obserwowali naukę nowych słów przez trzyletnie dzieci.W tym celu wymyślili dwa nieistniejące czasowniki i pokazywali dzieciom nagrania, na których aktorzy prezentowali ich znaczenie.
W badaniach wzięło udział 39 prawidłowo rozwijających się trzylatków, które podzielono na dwie grupy. Pierwszą grupę stanowiły dzieci, które często drzemały w ciągu dnia (co najmniej cztery dni w tygodniu), a drugą dzieci drzemiące rzadko (drzemka zdarzała się nie częściej niż trzy dni w tygodniu).W każdej grupie po zapamiętaniu nowych słów dzieci ucinały sobie co najmniej półgodzinną drzemkę lub pozostawały aktywne.Po upływie 24 godzin zaprezentowano nagrania, podczas których te same czynności wykonywali inni aktorzy i poproszono dzieci, by przyporządkowały wcześniej poznane słowa do odpowiednich filmów.
Okazało się, że dzieci, które ucinały sobie drzemkę w ciągu godziny po nauce nowych słów, znacznie lepiej radziły sobie podczas tego zadania – w porównaniu z dziećmi, które przez co najmniej pięć godzin po nauce nie spały. Działo się to niezależnie od tego, czy dziecko z natury często posypiało w ciągu dnia, czy nie.Dzieci w wieku przedszkolnym zaczynają spać mniej w ciągu dnia. Najważniejsze jest jednak, by w ciągu doby dzieci spały nie mniej niż 10-12.