Tegoroczna konferencja odbędzie się 27 lutego w katowickim Muzeum Śląskim. Po raz kolejny inicjatywa ta towarzyszyć będzie Intel Extreme Masters, największej esportowej imprezie w Polsce. Organizatorzy zaplanowali szereg paneli dyskusyjnych dotyczących esportu, a także tematów związanych z szeroko pojętym gamingiem oraz technologią. W trakcie wydarzenia swoje prelekcje wygłoszą prelegenci od lat związani z branżą sportów elektronicznych.
Podczas OKSE równolegle odbywać się będzie wiele paneli dyskusyjnych i warsztatów. W sali audytoryjnej zaplanowano pięć paneli, podczas których główny nacisk zostanie położony na edukację, administrację oraz sektory kreatywne. W salach warsztatowych kolejnych eksperci z dziedziny sportu oraz esportu poprowadzą zajęcia mające wprowadzić młodych pasjonatów esportu w tematykę dziennikarstwa, social mediów czy marketingu. Mają one za zadanie zainteresować młodzież branżą IT, technologią oraz mediami w taki sposób, aby chcieli oni rozwijać się w tym kierunku.
Tak o wydarzeniu opowiada prezes Esports Association, Łukasz Trybuś:
Stowarzyszenie ma na celu profesjonalizację branży esportowej przez rozwój interdyscyplinarnej edukacji związanej z ekosystemem branżowym. Istotą realizowanych działań, w tym nadchodzącej, trzeciej już edycji kongresu, jest powiązanie procesów rozwojowych w biznesie z sektorem edukacyjnym i administracją. Pozwoli to na możliwie szybkie, a w niektórych aspektach nawet wyprzedzające, reagowanie na dynamiczne zmiany na rynku pracy. W ten sposób chcemy realnie przyczynić się do zwiększenia liczby specjalistów w systemie gospodarczym.
Esports Association to założona w 2016 roku organizacja pozarządowa skupiająca się na rozwoju sportów elektronicznych w kontekście edukacji, administracji oraz wszechstronnego rozwoju młodych ludzi. Oprócz tego stowarzyszenie współpracuje z 20 uczelniami wyższymi wspierając merytorycznie ich sekcje esportowe. Ich reprezentacje rywalizują ze sobą w Edu Esports League, rozgrywkach tworzonych przez Esports Association. Są one częścią międzynarodowego projektu University Esports Masters. Oprócz tego organizacja pomaga w rozwoju szkół oraz klas esportowych.
Od wielu lat branża sportów elektronicznych prężnie się rozwija. Możemy zauważyć, że w ostatnich latach pojawia się coraz więcej przeróżnych inicjatyw związanych z esportem. Zapotrzebowanie na tworzenie wyspecjalizowanych kadr rośnie, w związku z czym Esports Association zdecydowało się na organizację pierwszego Ogólnopolskiego Kongresu Sportów Elektronicznych w 2017 roku. Inicjatywa ta powraca z kolejną edycją, aby ponownie stworzyć przestrzeń do wymiany doświadczeń i stanowić inspirację dla rozwoju w branży.
Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny, ale ze względu na ograniczoną ilość miejsc prosimy o zapisywanie się przy pomocy formularza dostępnego na stronie: http://www.kongresesportowy.pl
Opracowanie: Wydział Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Katowice