DWUDZIESTA ROCZNICA PRODUKCJI SAMOCHODÓW MARKI OPEL W POLSCE

0
2619

Andrzej Korpak, dyrektor zakładu, nagrodzony tytułem Lidera z powołania w kategorii Lider XXI w. twierdzi, że wszystkie osiągnięcia zakładu należy przypisać kompetentnemu zespołowi, który wykazuje się ogromnym zaangażowaniem, najwyższą jakością pracy oraz entuzjazmem w podejmowaniu nowych zadań.

Opel Manufacturing Poland, producent samochodów i silników napędowych obchodzi w tym roku Jubileusz Dwudziestolecia. 1. Astra Classic zjechała z linii produkcyjnej zakładu 31 sierpnia 1998 r. Zapoczątkowała bogatą historię fabryki, która dzięki wszechstronnemu doświadczeniu podejmuje kolejne wyzwania, produkując coraz bardziej zaawansowane samochody. Każdy z produkowanych, od tego czasu, w zakładzie modeli zajmuje wyjątkowe miejsce w jego historii: Astra, jako najważniejszy i wiodący model, nietuzinkowy mikrovan Agila, Zafira będąca dla zakładu technologicznym
przełomem i piękny kabriolet Cascada. – Jubileusz skłania zawsze do wspomnień, a tych nam w gliwickim Oplu nie brakuje: wspaniałe modele z główną, bestsellerową, linią Astry, nagrody, które otrzymywaliśmy od przedsiębiorców, środowisk naukowych, studentów czy połączenie z zakładem produkującym jednostki napędowe w Tychach – powiedział Andrzej Korpak, dyrektor generalny Opel Manufacturing Poland. – Dzięki dwóm dekadom doświadczenia jesteśmy dobrze przygotowani na przyszłe wyzwania, które stawia nam bardzo dynamiczna branża motoryzacyjna. Do kolejnego wydarzenia jesteśmy już prawie gotowi – w 2019 roku uruchamiamy produkcję nowoczesnych silników PureTech w Tychach
– dodał dyrektor Korpak.

SZTUKA ZARZĄDZANIA

– W życiu zawodowym staram się kierować zasadą Nelsona Mandeli, który powiedział, że dobry lider to taki, który w czasach sukcesów stoi z tyłu, tuż za swoją drużyną, ale w okresie wyzwań i zagrożeń zajmuje czołowe miejsce w pierwszym szeregu – mówi Andrzej Korpak, dyrektor generalny Opel Manufacturing Poland.

 

Andrzej Korpak, absolwent Wydziału Mechaniczno-Energetycznego Politechniki Śląskiej w Gliwicach, rozpoczynał pracę w spółce Opel Polska w 1997 r. na stanowisku Kierownika ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy w zakładzie Opel Polska (obecnie Opel Manufacturing Poland). W 2002 roku objął stanowisko Kierownika Działu Personalnego. W tym czasie pełnił również funkcję w Europejskim Centrum Eksperckim ds. BHP w GM Europe. W lipcu 2005 roku objął stanowisko Dyrektora ds. Produkcji GM Manufacturing Poland, które piastował do kwietnia 2007 roku, kiedy został powołany na stanowisko Wiceprezesa ISUZU Motors Polska w Tychach. Po trzech latach powrócił do zakładu GMMP w Gliwicach jako jego Dyrektor Generalny. Z sukcesem przeprowadził w 2013 r. połączenie dwóch zakładów: GM
Manufacturing Poland w Gliwicach (produkcja samochodów osobowych) i GM Manufacturing Powertrain w Tychach (produkcja jednostek napędowych). Opel Manufacturing Poland prowadzi również, na rzecz innych jednostek Opla w Europie, działalność usługową, w ramach tzw. Funkcji Centralnych: Finansów, Inżynierii, IT oraz Centrum Usług Wspólnych w obszarze kadr i finansów. Przedsiębiorstwo rozwija działalność naukową i dydaktyczną we współpracy z instytucjami naukowymi: Politechniką Warszawską, Zakładem Spawalnictwa Politechniki Wrocławskiej, a szczególnie efektywnie z Politechniką Śląską w Gliwicach. Gliwicki Opel prowadzi od lat program stażowy dla studentów, a od 2016 r. objął patronatem klasy branżowe o specjalizacji mechatronik w Górnośląskim Centrum Edukacyjnym w Gliwicach.

– W zarządzaniu najważniejszy jest szacunek dla ludzi. Istotnym jest także, żeby będąc liderem, tworzyć odpowiednią kulturę i świadomość w swoim środowisku pracy. Szef musi potrafić budować motywację i być autentyczny – wyjaśnia dyrektor. Dodaje: – Siła tej fabryki tkwi w pracownikach, którzy są jedną, zgraną ekipą, dążącą do wspólnego celu. Nikt nie odstaje. Nikt się nie cofa. Nikt nie obciąża zespołu.

PRODUKUJEMY SAMOCHODY Z KTÓRYCH JESTEŚMY DUMNI

To motto, któremu zakład pozostaje wierny od lat.

Od samego początku istnienia fabryki to Opel Astra stanowi zdecydowanie największą część produkcji. Obecnie produkowana Astra K, której pierwszy egzemplarz został wyprodukowany 29 września 2015 r., jest zdobywczynią prestiżowego tytułu Europejskiego Samochodu Roku 2016 r. Jest pierwszym modelem na rynku, który wprowadza technologie premium do dostępnego dla wszystkich samochodu kompaktowego. W ramach standardowego wyposażenia znajdują się światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, podgrzewanie oraz elektryczne sterowanie lusterek, elektryczne sterowanie szyb przednich, aktywne wspomaganie kierownicy, systemy ABS, ESP, HSA. W zależności od wersji pojazd może być wyposażony także m.in. w system multimedialny z 4 lub 6 głośnikami oraz 7-calowym lub 8-calowym ekranem dotykowym; nawigację, kamerę cofania, system zmiany trybu jazdy – Sport, kamerę Opel Eye z systemem ostrzegania
przed kolizją i automatycznego hamowania przy niskich prędkościach, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z układem utrzymania pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, a także matrycowe reflektory przednie IntelliLux LED. Astra uzyskała najwyższą ocenę bezpieczeństwa pięciu gwiazdek Euro NCAP.

TROSKA O ŚRODOWISKO

Opel Manufacturing Poland podejmuje szereg działań na rzecz ochrony środowiska. Na terenie fabryki działa stacja uzdatniania wody, zakładowa oczyszczalnia ścieków, a także urządzenia ochrony powietrza. Zakład prowadzi politykę „zero-składowiskową”, a to oznacza że żaden rodzaj odpadów powstający w nim nie jest przekazywany na składowisko. Inwestycje w rozwiązania optymalizujące zużycie energii umożliwiły wzrost efektywności fabryki bez zwiększenia poboru mocy elektrycznej, a co za tym idzie – umożliwiło redukcję emisji dwutlenku węgla. Efekty tych działań zostały docenione przez Ministra Środowiska, który przyznał zakładowi Nagrodę za Szczególne Osiągnięcia Naukowo-Badawcze w 2010 r.

NAJBLIŻSZA PRZYSZŁOŚĆ

Zakład obecnie koncentruje się na przygotowaniu do produkcji gamy silników benzynowych PureTech, po raz czwarty z rzędu wybranych Międzynarodowym Silnikiem Roku w kategorii 1–1,4 litra. Tytuł przyznało jury 20. edycji plebiscytu „The International Engine of the Year Awards”.

Kornelia Soga, Beata Sekuła

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj