Autentyczność oraz innowacyjność

136

Aniela Czerner, prezes Firmy Mikomax Gliwice oraz Mikomax Katowice wyposażającej instytucje w innowacyjne oraz ergonomiczne meble biurowe, została wyróżniona tytułem Lider z powołania, nie tylko za efektywne zarządzanie, ale także za wyjątkowo empatyczne podejście do pracowników, klientów oraz innych osób z jej otoczenia. Energię do działania czerpie z pozytywnych kontaktów z ludźmi, którzy są dla niej najważniejsi.

EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE PERSONELEM ORAZ ORGANIZACJA PRACY

Trzeba umieć słuchać ludzi, dzielić z nimi emocje, pozostając autentycznym i prawdziwym – wyjaśnia Aniela Czerner, prezes śląskich oddziałów Mikomax – Wtedy jesteś wiarygodny i wzbudzasz zaufanie. W zespole mam osoby, z którymi pracuję w Mikomax od samego początku i odczytuję to jako osobisty sukces. Na obchody piętnastolecia Firmy zaprosiła wszystkich, którzy przyczynili się do budowania sukcesu, nawet jeśli z różnych przyczyn zmienili miejsce pracy.

Aniela Czerner od najmłodszych lat wykazywała cechy typowe dla lidera zorientowanego na pozytywny kontakt z ludźmi. Była przewodniczącą klasy w szkole podstawowej, potem w liceum oraz drużynową w harcerstwie. Z wykształcenia jest pedagogiem, pasja jednak poprowadziła jej ścieżkę zawodową w kierunku pierwszej własnej działalności: kwiaciarni. Jak ryba w wodzie czuła się wśród kwiatów i dekoracji, wśród ludzi, którzy z uśmiechem na twarzy opuszczali progi tego wyjątkowego dla niej miejsca. Potem podjęła współpracę na stanowisku handlowca z produkującą meble biurowe firmą Mikomax, odnajdując w pozornie różnych branżach wspólny mianownik, jakim jest człowiek. – Moje zadanie: Musiałam poznać produkt, który mogłam zaproponować i słuchać ludzi, którzy tego produktu potrzebowali. Po pięciu latach przejęła pierwszy śląski oddział Mikomaxu. Obecnie jest właścicielem Mikomax Gliwice oraz Mikomax Katowice.

Specyfika tej pracy charakteryzuje się różnorodnością zajęć, częstymi wyjazdami, prowadzeniem kilku różnych projektów jednocześnie. Było to dla niej wyzwanie i wymagało wypracowania dobrej organizacji pracy i racjonalnego zarządzania priorytetami oraz personelem, zważywszy, że stara się to wszystko pogodzić z życiem rodzinnym.

Kiedy 16 lat temu przejmowałam firmę po swoich poprzednikach, to pierwsze miesiące były dla mnie bardzo trudne. Zaczynałam praktycznie bez pracowników – wspomina. – Musiałam zrekrutować jak najlepszych ludzi, odpowiednio ich przeszkolić, wprowadzając ich w branżę i specyfikę działania firmy. Sama też poszerza swoją wiedzę w obszarze rozwoju osobistego i organizacji miejsca pracy. Jednak najważniejsze są dla niej dobre relacje z pracownikami. Jest z nich dumna, gdyż ich wiedza i umiejętności pozwalają sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagającego Klienta. – Stworzyłam zespół fachowców, którzy na biuro patrzą przez pryzmat człowieka – stwierdza z dumą.

INNOWACYJNE MEBLE BIUROWE

Firma pani Anieli Czerner swoim klientom proponuje nowoczesne rozwiązania ergonomicznego i funkcjonalnego zagospodarowania przestrzeni.

Mikomax wprowadziła szereg innowacyjnych rozwiązań akustycznych, odpowiadających nowym formom funkcjonalności biurowej. Oferuje serię „kapsuł” akustycznych o różnorodnym zastosowaniu. Mikomax doskonale łączy ergonomię z nowoczesnym wzornictwem. Świetnym tego przykładem jest system Stand Up – Za ten produkt otrzymaliśmy najwyższe międzynarodowe wyróżnienie branży meblarskiej: Red Dot, Best of the Best w kategorii Product Design. Dumnie prezentujemy ten produkt oznaczony logiem z czerwoną kropką jako wyznacznikiem najwyższej jakości wzornictwa – wyjaśnia Aniela Czerner.

W praktyce cały proces realizacji jest dość złożony: konsultacje, okres projektowania, produkcja zwieńczone montażem w siedzibie klienta – Jest on bardzo istotny, bo pytamy klienta, co dla niego jest ważne, jak wygląda jego praca, czego oczekuje. Słuchamy swoich Klientów i dobieramy najlepsze rozwiązania dopasowane do ich potrzeb – tłumaczy pani prezes. – Zadowolenie naszych klientów, utwierdziło mnie w przekonaniu, że bez względu na to czym się zajmujesz, to człowiek powinien być najważniejszy.

PO GODZINACH

Kiedy prowadzisz firmę, zarządzasz ludźmi, po pracy chcesz odpocząć, zrelaksować się, zwrócić myśli na inne tory, spędzić czas z najbliższymi – zauważa pani Aniela: – Rodzina to moje wsparcie i motor! Mamy z mężem trzy wspaniałe wnuczki, kochane dziewczyny. Dają nam dużo radości, będąc cudowną odskocznią od zawodowej codzienności.

Pani Aniela angażuje się także w działalność społeczną i okołobiznesową. Działa w stowarzyszeniach dla przedsiębiorczych kobiet, prowadzi szkolenia, organizuje akcje i koncerty charytatywne, ostatnio na rzecz rehabilitacji swojego szwagra, który po wylewie, od kilku lat walczy o powrót do normalnego życia. Nasza rozmówczyni w przyszłym roku planuje napisać książkę, ale na razie jeszcze nie zdradza nam o czym będzie. Cóż, trzeba uzbroić się w cierpliwość.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here