Już w drugiej połowie roku będzie można przez internet zarejestrować samochód, złożyć wnioski o wypłatę swiadczeń lub wyrobić dowód osobisty. Łącznie za pomocą internetu będzie można zrealizować pięćdziesiąt pięć usług dostępnych dotąd w urzędach, co przyczyni się też do mniejszego obciążenia pracą urzędnikom administracji publicznej i zmniejszeniem kolejek w urzędach. Pierwszą udostępnioną w internecie usługa jest program Rodzina 500 plus. Dzięki tej procedurze będzie można dokonać czynności.
Kolejnym krokiem w umożliwianiu czynności administracyjnych poprzez internet ma być umożliwienie tą drogą płatności za czynności administracyjne, na przykład dokonanie opłaty za wydanie aktu stanu cywilnego, o przyczyni się do obniżenia ich kosztów, bo nie powstaną wtedy dodatkowe należności jak w przypadku płatności kartą lub gotówką dokonywaną w urzędzie. Ma to nastąpić w drugiej połowie roku – zapowiedziała minister cyfryzacji Anna Streżyńska.