reklama
Magazyn WhyStory logo
reklama
Nauka i Praca > dobre firmy
czwartek, 09 listopad 2017 06:01

Zapraszamy do udziału w VII Międzynarodowej Konferencji pn.: „Kierunki Rozwoju Zarządzania Zasobami Ludzkimi”.  

Podczas tegorocznej edycji podejmiemy próbę zdefiniowania KOMPETENCJI PRZYSZŁOŚCI. W zmieniającym się w cyfrowym tempie otoczeniu biznesowym kluczowa staje się dla pracodawców transformacja kultury organizacyjnej, która będzie wspierać utrzymanie i zaangażowanie pracowników oraz przyciągać kandydatów do pracy.

Sektor samorządowy obejmuje swoją działalnością wiele obszarów poczynając od masowej obsługi klienta jak np. przy obsłudze dowodów osobistych, poprzez działania kulturalne, społeczne, edukacyjne, a kończąc na  działaniach kreujących dany region np. jako przyjazny inwestowaniu. Aby mógł działać efektywnie powinien zmierzać do zwinnej organizacji, czyli reagującej w sposób ciągły na zmiany, a także samoistnie stawać się liderem zmian. Jednym z wyzwań staje się pozyskiwanie kompetencji umożliwiających realizowanie tych celów.

W ramach dwóch dni spotkań będziemy o tym dyskutować, a także o wyzwaniach HR w dobie zmieniającej się rzeczywistości podczas wystąpień, sesji networkingowej, a także warsztatów.

Karty zgłoszeniowe oraz program Konferencji dostępne są na stronie http://konferencjazzl.um.zabrze.pl/.

Termin nadsyłania zgłoszeń: 16.11.2017 r.

EwaW1

 

środa, 28 czerwiec 2017 08:30

Zapraszamy do udziału w VII Międzynarodowej Konferencji pn.: „Kierunki Rozwoju Zarządzania Zasobami Ludzkimi”.  

Podczas tegorocznej edycji podejmiemy próbę zdefiniowania KOMPETENCJI PRZYSZŁOŚCI. W zmieniającym się w cyfrowym tempie otoczeniu biznesowym kluczowa staje się dla pracodawców transformacja kultury organizacyjnej, która będzie wspierać utrzymanie i zaangażowanie pracowników oraz przyciągać kandydatów do pracy.

Sektor samorządowy obejmuje swoją działalnością wiele obszarów poczynając od masowej obsługi klienta jak np. przy obsłudze dowodów osobistych, poprzez działania kulturalne, społeczne, edukacyjne, a kończąc na  działaniach kreujących dany region np. jako przyjazny inwestowaniu. Aby mógł działać efektywnie powinien zmierzać do zwinnej organizacji, czyli reagującej w sposób ciągły na zmiany, a także samoistnie stawać się liderem zmian. Jednym z wyzwań staje się pozyskiwanie kompetencji umożliwiających realizowanie tych celów.

W ramach dwóch dni spotkań będziemy o tym dyskutować, a także o wyzwaniach HR w dobie zmieniającej się rzeczywistości podczas wystąpień, sesji networkingowej, a także warsztatów.

Karty zgłoszeniowe oraz program Konferencji dostępne są na stronie http://konferencjazzl.um.zabrze.pl/.

Termin nadsyłania zgłoszeń: 16.11.2017 r.

EwaW1

Ewa2

EwaW3

czwartek, 06 kwiecień 2017 12:58

Marka „Green Pharmacy” została nagrodzona w programie „The Best&More 2017”. Rozmowa z Zuzanną Skrzyńską, dyrektor marketingu Elfa Pharm Polska, o planach rozwoju marki, oczekiwaniach rynku, metodach produkcji oraz innowacjach w branży kosmetycznej.

czwartek, 30 marzec 2017 12:42

Fabryka Mebli Gala Collezione została laureatem Programu „The Best&More”. Rozmowa z Magdaleną Kopińską-Król, dyrektor handlową  o rozwoju firmy, produkcji mebli oraz nowych wyzwaniach.

dyr

Magdalena Kopińska-Król - Dyrektor handlowy firmy Gala Collezione

Meble z inspiracją.Gala Collezione nagrodzona tytułem „The Best&More 2017”

czwartek, 22 grudzień 2016 19:13

Termoaktywna odzież BRUBECK - wysoka jakość, funkcjonalność oraz przystępna cena

 logo bru

Branża odzieży termoaktywnej w Polsce od kilku lat przeżywa rozkwit. Firma BRUBECK ze Zduńskiej Woli stała się liderem w produkcji odzieży, jakim są tego typu ubrania. Została nagrodzona tytułem „The Best & More 2017” Magazynu Why Story. Dominik Kosuń, Dyrektor Zarządzający marką, wraz ze swoimi pracownikami, z wielkim optymizmem spogląda w przyszłość.

 

Firma „Filati Mirosław Kubiak” Spółka Jawna samodzielnie zarządza takimi markami jak BRUBECK i WEBSTER. Ponadto podjęła owocną współpracę z firmami: Ortovox, Snickers, Salomon, J. Lindeberg, Falke, Musto czy Tracksmith. BRUBECK funkcjonuje z powodzeniem na rynku już od dziesięciu lat. Od początku działalności firma skupiła się na projektowaniu i produkcji odzieży termoaktywnej przeznaczonej do różnych aktywności.

piątek, 23 wrzesień 2016 09:11

Praca zespołowa, kreatywność, szacunek dla klienta oraz pracowników

Marco Sp. z o.o. w Gliwicach to firma działająca na rynku produkcji etykiet i elementów znakowania od 2000 roku. Stawia na ciągły rozwój technologii oraz wzrost kompetencji pracowników. Równocześnie troszczy się o los lokalnej społeczności oraz prowadzi szeroko zakrojoną działalność charytatywną. Jej właściciel – Marek Śliboda – został wyróżniony przez magazyn WHY Story tytułem Lider z powołania.

Marek Śliboda odebrał nominację do programu "Lider z powołania"

 

W trosce o rozwój firmy oraz ekologię

Prezes Śliboda zarządza własną firmą od siedemnastu lat, czyli od pierwszego roku studiów. – Studiowałem nie dla dyplomu, tylko w celu zdobycia wiedzy służącej mi do praktycznego zarządzania przedsiębiorstwem – podkreśla prezes. Kiedy jego rówieśnicy odbywali studia dzienne, a popołudnia spędzali beztrosko, on już rozwijał swoją działalność gospodarczą. Firma powstała w Sośnicowicach i na początku pracowało w niej trzech przyjaciół. Rolę hali produkcyjnej pełnił warsztat samochodowy, a pierwszą siedzibą był dom jednogodzinny. Obecnie jest to zakład produkcyjny, który wraz z częścią administracyjną zajmuje powierzchnię 4500 metrów kwadratowych.

wtorek, 16 sierpień 2016 17:08

Otwartość, ciągły rozwój oraz konsekwencja

Umiejętna współpraca z ludźmi to klucz do sukcesu w biznesie - twierdzi Beata Krawczyk, dyrektor zarządzająca Mainfreight Poland, nominowana do tytułu Lider z powołania. Firma transportowo-logistyczna założona w Nowej Zelandii zatrudnia w Polsce około 170 osób w oddziałach w Warszawie, Pruszkowie, Poznaniu i Katowicach. Na rynku wyróżnia się przede wszystkim wyjątkową i przyjazną kulturą pracy sprzyjającą rozwojowi pracowników.

Niektórzy uważają, że męski sposób zarządzania różni się od kobiecego. Czy zgadza się Pani z taką opinią?

Oczywiście, że tak. Przede wszystkim kobiety mają większą podzielność uwagi i muszą łączyć więcej ról. Obecnie zarządzam firmą Mainfreight z siedzibą w Pruszkowie i oddziałami w Katowicach i Poznaniu, ale jeszcze dwa lata temu kierowałam dwoma spółkami równolegle. Moim zdaniem, to jest właśnie kobieca zdolność łączenia różnych obowiązków. Dziesięć lat temu, kiedy byłam mamą dwumiesięcznego dziecka, zostałam poproszona o pomoc w założeniu spółki w Polsce – miałam pomóc stworzyć podstawy działania firmy. Zgodziłam się. Później okazało się, że przez dziewięć lat zarządzałam dwiema zupełnie oddzielnymi spółkami, H&S Transport ( transport płynnych środków spożywczych ) oraz Mainfreight ( poprzednia nazwa ( Wim Bosman ) Zaufano mi, a ja przez cały ten czas powtarzałam sobie, że dam radę i udało się.

piątek, 22 lipiec 2016 08:56

ENTERSO Sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie, to firma wiodąca na rynku marketingu internetowego w Polce i co raz bardziej popularna za granicą. Otrzymuje liczne nagrody za innowacyjne rozwiązania technologiczne dzięki zaangażowaniu kreatywnego zespołu, a przede wszystkim jej założyciela – Wojciecha Kłodzińskiego. M.in. za te osiągnięcia oraz działalność społeczną otrzymał nominację do tytułu: Lider z powołania

- Czuję ogromną satysfakcję z tego, że udało nam się utrzymać firmę na rynku przez dziesięć lat, zważywszy, że tylko pięciu procentom organizacji biznesowych udaje się w Polsce tak długo przetrwać – podkreśla młody, aczkolwiek już doświadczony przedsiębiorca - Wojciech Kłodziński. - Dodatkową satysfakcję czuję z tego powodu, że pogodziłem prowadzenie firmy z ukończeniem studiów, podróżowaniem i prywatnym hobby...

środa, 22 czerwiec 2016 17:10

Dnia 17 czerwca w Teatrze Nowym w Zabrzu odbyła się uroczystość z okazji dwudziestolecia Zabrzańskiej Izby Przemysłowo-Handlowej.

 

Nie tylko członkowie Izby brali udział w wydarzeniu, ale także władze miasta Zabrze, władze województwa śląskiego, służby mundurowe oraz przedstawiciele zabrzańskich instytucji.

Podczas gali Pani Gabriela Pudlo-Chojnacka, Prezes ZIPH, wraz z Panią Urszulą Koszutską, Radną Sejmiku Wojwództwa Śląskiego, wręczyły wyróżnionym firmom członkowskim, a także osobom fizycznym Odznaki Za Zasługi dla Województwa Śląskiego.

 

W okresie mijających dwudziestu lat istnienia ZIPH ugruntowała swoją pozycję jako jedna z wiodących organizacji samorządu gospodarczego w mieście. W tym czasie Izba współpracowała z władzami miasta Zabrze w zakresie jego rozwoju, prowadzonych inwestycjii, kierunków kształcenia, stwarzania lepszych warunków prowadzenia działalności gospodarczej, a także zmniejszania bezrobocia w mieście. Przedstawiciele ZIPH-u przez wiele lat uczestniczyli w pracach Rady ds. Zatrudnienia przy Powiatowym Urzędzie Pracy wpływając m.in. na modyfikację kierunków kształcenia, a także byli współorganizatorami Targów Pracy i Przedsiębiorczości, Targów Edukacji, konkursów organizowanych dla uczniów szkół ponad gimnazjalnych pod hasłem „Zabrzański przedsiębiorca jutra” oraz kolejnych edycji konkursów „Moje umiejętności kluczem do przyszłości”.

 

 

Wydarzenia, które miały miejsce w ciągu 20-tu lat istnienia Izby:

- wyjazd na światową wystawę EXPO do Hanoweru

- wyjazd integracyjny do Wisły

- turnieje piłki nożnej o puchar Prezesa ZIPH połączone z festynami

- całodniowa impreza plenerowa pod hasłem „Przedsiębiorcy mieszkańcom Zabrza” z okazji 10-lecia działalności ZIPH

- konferencja, której głównymi tematami były: współpraca organizacji samorządu gospodarczgo z samorządami lokalnymi w oparciu o doświadczenia krajów starej Unii Europejskiej oraz nieprawidłowości wystpujące w gospodarce.

 

Obecny Zarząd ZIPH:

- Gabriela Pudlo-Chojnacka – Prezes

- Zbigniew Barecki – Członek

- Jerzy Cieślar – Członek

- Marcin Jadczyk – Członek 

Karolina Krzyżankiewicz

środa, 23 marzec 2016 16:38

 

 

Szczęście trzeba sobie wypracować

 

Rozmowa z Prezes Społem WSS Śródmieście, Anną Tylkowską. Pochodzi z Białowieży, na studia do Warszawy przyjechała, mając osiemnaście lat. Już wtedy podejmowała dorywcze prace. Później przyjęła się na staż do Spółdzielni Społem w Warszawie i została tam do dziś. Przetrwała najtrudniejsze zmiany ekonomiczno-gospodarcze, a obecnie z powodzeniem piastuje stanowisko Prezesa Spółdzielni. To z jej inicjatywy Hala Mirowska odzyskała swoją dawną świetność.

 

Skąd się wziął pomysł  na studia ekonomiczne?

Studia nie nauczą bezpośrednio wykonywania zawodu, powodują, że człowiek lepiej planuje, zarządza życiem i pracą. Na studiach ekonomicznych nikt nie dowie się,  jak w praktyce zarządzać firmą, może tylko poznać to od strony formalnej. Trzeba mieć intuicję, wiedzieć czego i gdzie szukać. Studia właśnie tego uczą, jak znaleźć odpowiedź.

Zawsze wolałam przedmioty ścisłe, były dla mnie łatwiejsze i lubiłam rozwiązywać zadania matematyczne. Ekonometria i statystyka nie stanowiły dla mnie żadnego problemu. Na naukę innych przedmiotów musiałam poświęcić więcej czasu. Nie byłam humanistką. Co nie oznacza jednak, że chciałam się rozwijać tylko w tej jednej dziedzinie. Uznałam jednak, że po studiach ekonomicznych, nawet jeśli zmienię zainteresowania, będzie łatwiej znaleźć pracę. Dlatego  wybrałam SGPiS  (Szkoła Główna Planowania i Statystyki) w Warszawie, która później przyjęła nazwę SGH (Szkoła Głównej Handlowej).

Kiedy podjęła Pani pierwszą pracę?

Pierwszą pracę podjęłam już na drugim roku studiów, w spółdzielni studenckiej. Nie dlatego, że byłam zmuszona, rodzice zapewniali mi utrzymanie, ale musiałam rozsądnie gospodarować otrzymywanymi od nich środkami. Chciałam jednak zarobić własne pieniądze, żeby później wydać je na  własne przyjemności czy ładne ubranie, jak każda dziewczyna. Zarabiałam wtedy więcej niż na stażu po studiach. Nie bałam się żadnej pracy, często przyjmowałam zlecenia na sprzątanie czy układanie książek. Musiałyśmy z koleżankami ustawiać się w kolejce do tzw. punktu usługowego już o czwartej rano, gdzie ogłaszało się średnio od sześciu do dziesięciu firm. O zdobyciu zlecenia decydowała kolejność ustawienia się w ogonku. Nawet kiedy obroniłam prace magisterską, po czterech latach studiów, bo wtedy tyle trwały, to przez dwa miesiące jeszcze pracowałam jako pani magister sprzątaczka.

wtorek, 02 luty 2016 20:53

Dzięki przedsiębiorczości zarządu Zabrzańskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej prowadzi wiele inwestycji, odnotowuje minimalną ilość awarii oraz ma jedne z najniższych w Polsce strat ciepła na przesyle. Prezes Lesław Złotorowicz otrzymuje wyrazy uznania za efektywne oraz innowacyjne zarządzanie przedsiębiorstwem, a także wspieranie inicjatyw społeczno-kulturalnych.

- Może są tacy, którzy potrafią zaplanować swoją karierę od dziecka, ale ja niestety do nich nie należę – mówi skromnie prezes ZPEC, inż. Lesław Złotorowcz. - Moim marzeniem było zostać malarzem, ale dzisiaj jestem tu, gdzie jestem i wcale tego nie żałuję, a maluję wyłącznie dla własnej przyjemności. W wolnych chwilach pływa, od wiosny do jesieni jeździ na rowerze, a zimą na nartach, ale chyba nie tyko po to, żeby się rozgrzać...

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama